Останні кілька років були нелегкими для української економіки. Від кризи і зниження обсягів виробництва і продажів страждали майже всі галузі. Незважаючи на це ринок дитячих товарів, і іграшок зокрема, був одним з найстабільніших. На дітях не економлять. І саме цей факт підтримує галузь в активному стані і дозволяє ринку зростати приблизно на 2-3% в рік. Так, за даними Державної служби статистики України, продажу в сегменті «Ігри та іграшки» в останні три роки показували позитивну динаміку.
Однак це тільки офіційні дані. На жаль, за різними оцінками приблизно до 60% української індустрії іграшок знаходиться в тіні. Решта продукції потрапляє на ринок контрабандним шляхом. Через це назвати точний обсяг ринку вкрай складно. Деякі експерти визначають обсяг ринку в 400 млн дол. США.
Хто виходить грати?
Невтішними залишається і цифри, що стосується частки продукції українського виробництва. На сьогоднішній день, фахівці оцінюють її в 15%. Решта продукції - імпорт. Причому більша частина імпорту (до 60%) - це іграшки з Китаю, близько 25% припадає на продукцію з СНД, 15% - привезена з Польщі та США.
Що стосується українських гравців, то сьогодні ринок іграшок представлений в основному дрібними виробниками. За різними оцінками їх менше ста в Україні. В основному - це фізичні особи-підприємці, які виробляють м'які та пластмасові іграшки. Великих фабрик, які спеціалізуються на виробництві іграшок, в країні взагалі одиниці. Проте більшість з них - постійні та активні
учасники Міжнародного Форуму дитячих товарів BABY EXPO, а також
Національного конкурсу "Краща іграшка"
Однак в останні пару років, коли в Україні посилилися патріотичні настрої, ринок став поповнюватися все новими вітчизняними гравцями. Що не може не радувати. Тому можна сказати, що українська індустрія іграшок ще мало розвинена і потенціал у галузі досить великий. Особливо це стосується окремих ніш, наприклад, виробництва розвиваючих іграшок, які користуються найбільшою популярністю серед українських покупців.
Сезон активних ігор
У «іграшкової» галузі простежується явна сезонність. Так, зростання продажів буквально злітає перед новорічними святами. Ще один високий сезон - вересень, коли батьки готують дітей до школи і хочуть зробити їм подарунок до цієї події. Найбільший спад продажів спостерігається в кінці весни-початку літа.
Продавати, щоб грати
За даними Української асоціації постачальників іграшок, найбільш активний канал продажів іграшок - спеціалізовані магазини, де можна отримати чек і гарантії. На другому місці - онлайн-майданчики і супермаркети.
Дорослі ігри
Найактивніші покупці іграшок - це мами (64,5%), які вибирають продукцію для своїх дітей. Вони ж часто і приймають рішення про покупку, а також про те, яку саме іграшку вибрати. Хоча в останньому питанні, за даними опитування, дуже часто ініціатива належить дитині. Найбільше значення для покупців при виборі іграшки має її функціонал і користь для дитини. Інформацію про продукцію покупці збирають, як правило, через інтернет.
Підсумуємо
І в завершенні кілька основних трендів галузі:
- частка українського виробництва в індустрії іграшок - всього 15%. Велика частина представленої на ринку продукції - контрабанда.
-
більшість українських гравців - дрібні виробники іграшок, які працюють на локальних ринках;
-
українське виробництво іграшок малорозвинених і має великий потенціал, особливо в найпопулярнішою ніші - розвиваючі іграшки;
-
як і в більшості галузей, в індустрії іграшок як і раніше росте частка продажів через онлайн-канали. Інтернет також є найголовнішим джерелом комунікації зі споживачами;
-
в останній рік на ринку спостерігається значне зростання цін на продукцію, так як галузь сильно залежна від імпорту і коливань курсу валют.
Джерело: http://gc.ua