Baby EXPO
26.03.2019 --- 29.03.2019
Міжнародний форум товарів для дітей

Дорослі ігри: рейтинг інтернет-магазинів дитячих іграшок за версією УАІІ

02.11.2018
Дорослі ігри: рейтинг інтернет-магазинів дитячих іграшок за версією УАІІ

Дослідження Української асоціації індустрії іграшок: найчастіше українці купують іграшки для дітей на маркетплейсі Rozetka.ua, а також в онлайн-магазинах Panama і BabyPlus.

На Третій конференції «Ринок іграшок в Україні. На крок попереду», що пройшла 1 листопада в Києві, президент Українкою асоціації індустрії іграшок (УАІІ) Павло Овчинніковпрезентував підсумки року для даного сегмента українського ринку роздрібної торгівлі.

Поки що основну частину товарів українські рітейлери дитячих іграшок продовжують продавати через традиційні роздрібні мережі. За даними УАІІ, майже 70% товарівпродаються в фірмових мережевих і спеціалізованих магазинах. Причому в порівнянні з 2017-м частка «цегляного» роздробу навіть зросла.

Другий за популярністю канал продажів – інтернет. Всесвітня павутина забезпечує ритейлерам дитячих іграшок 12,31% продажів. Приблизно рівну кількість товару компанії продають і через два інших канали: альтернативні ринки (8,96%) і супермаркети (9,04%).

В цілому, розподіл продажів по каналах виглядає так:

Канал Об’єм продажів, % Зміни, %
2018 2017
Традиційний розріб 69,69 68,28 +1,41
Інтернет 12,31 13,21 -0,9
Супермаркети 9,04 9,32 -0,28
Альтернативні ринки 8,96 9,19 -0,23


Частина доповіді Павла Овчинникова була присвячена продажу іграшок через інтернет. Що й не дивно: ринок e-commerce України щорічно зростає на 30% і більше, і все більше платоспроможних споживачів воліють відправлятися за презентами дитині не в традиційний магазин, а у Всесвітню павутину.

Щоб з’ясувати: де саме при всій різноманітності пропозицій в інтернеті українські споживачі вважають за краще купувати подарунки своїм чадам, фахівці Української асоціації індустрії іграшок провели масштабне дослідження. Користувачам задавали питання: «В якому інтернет-магазині ви купуєте іграшки найчастіше?» При цьому респонденти відповідали на питання самостійно, тож могли давати необмежену кількість відповідей.

Результати виявилися несподіваними. З’ясувалося, що турботливі батьки найчастіше купують подарунки на маркетплейсе Rozetka.ua – його згадали 16,4% опитаних. Лідер українського сегменту товарів для дітей (не тільки іграшок) – Panama – виявився на другому місці з результатом в 13,1%. Замикає трійку лідерів інтернет-магазин BabyPlus – про нього згадав приблизно кожен десятий респондент – 9,2%. З мультиканального рітейлерів в топ списку потрапили Антошка і Будинок іграшок.

Цілком же топ-10 ресурсів для онлайн-покупки дитячих іграшок виглядає так:

Top-10-resursov-igrushek-onlajn-3.jpg

Швидше за всіх аудиторію наростив Антошка, зовсім трохи відстала від нього Panama.ua, але до лідера сегмента – Rozetka.ua – все ще далеко.

Не менш цікаві й результати дослідження причин, за якими користувач приймає рішення про покупку в тому чи іншому інтернет-магазині. Так, тільки кожен п’ятий – 19% респондентів – задовольняється інформацією, яку надає онлайн-продавець. Решта підходять до покупки набагато більш обережно та зважено. Більше половини – 56% – споживачів шукають детальний опис іграшки, вивчають відгуки та дивляться відео в інтернеті. Трохи більше 21% перед покупкою відвідують фізичні магазини і дивляться на неї «вживу». І тільки переконавшись в її якості, красі та функціональності, оформляють покупку в інтернет-магазині. Мультиканальним рітейлерам на замітку. І, нарешті, 14% опитаних перед тим, як дарувати іграшку дитині, намагаються її побачити чи помацати в друзів або знайомих.

У будь-якому випадку, з огляду на темпи зростання українського e-commerce, можна з упевненістю прогнозувати, що цей сегмент буде відігравати все важливішу роль. А найбільше виграють омніканальні компанії, готові запропонувати споживачеві як покупку в традиційному магазині, так і продаж через Всесвітню павутину з оперативною доставкою, відправкою поштовими операторами або самовивозом замовлення з пункту видачі.

Джерело

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки