---
Все буде Україна!
Повернутися назад

ТМ Лілус: єдине ціле – стиль і якість

14.12.2018

Виробник чоловічих костюмів
та шкільної форми для хлопчиків
ТМ Лілус
м. Луцьк
На ринку легкої промисловості –14 років
Учасник виставки BABY EXPO – 4 роки

Поки ми готуємося до найважливішої події року – виставки BABY EXPO 2019, ТОВ Фабрика моди «Лілус» тим часом готує для неї виставкові моделі – шкільну форму для хлопчиків, а також підліткові та дитячі костюми. Про плюси та мінуси виробництва на шляху до мети розповідає директорка Людмила Антонівна Помазан.

- Пані Людмило, що підштовхнуло вас до роботи саме в цьому сегменті – пошиття шкільної форми для хлопчиків?

- Підказку зробило саме життя. Згадайте, в яких костюмах ходили до школи наші однокласники, старші хлопці, та й навіть трохи молодші? Одноманітних, непоказних... Раніше чомусь вважалося, що робочий стиль має бути сірим, невиразним. Ми вирішили поламати стереотипи.

Створюючи підприємство, легких шляхів не шукали. Навпаки, було цікаво ризикнути і не програти, з роками бути знаними і затребуваними на ринку. Це й стало першим поштовхом для складання бізнес-плану.

Ми вже визначилися, що будемо працювати в сегменті пошиття чоловічих костюмів, левову частку з яких складатиме шкільна форма для хлопчиків та підлітків.

Пошиття костюма – надзвичайно складний процес, що вимагає спеціального устаткування, призначеного саме для такого виробництва. Ми його мали. Але, використовуючи хороші наявні виробничі потужності, щороку доповнювали їх сучаснішими. Це дозволило «оживити» темно-синю та чорну шкільну форму елегантним кроєм, модними ґудзиками. Хотіли потішити тих хлопчаків, хто задає тон у моді, кому не байдуже, що одягати до школи.

- А згодом обов’язкову шкільну форму відмінили…

- Так. Залишили лише діловий стиль. А колір, крій, тканину дали змогу вибирати самим школярам. І хоча всі фасони шкільної форми щороку вдосконалювалися і видозмінювалися, це вже був новий етап у творчому підході до роботи.

- Нині про школярів у ваших костюмах кажуть: «Как денди лондонский одет...». Можливо, це вже перебір?

- Ні в якому разі. Навпаки, шкода, що раніше не наголошували на естетичній зовнішності хлопчиків, роками не привчаючи їх до цього. А тим, хто від природи прагнув такого, часом навіть дорікали, мовляв, ти ж не дівчинка! Між тим, маленькі школярі й підлітки, одягнуті у строгу, але красиву, елегантну форму, більш організовані, зібрані, обов’язкові у навчанні. Зовнішній вигляд зобов’язує. Хіба це погано?

Ми пропонуємо широкий вибір моделей на різні смаки: для неймовірних модників; для тих, хто хоче виглядати стильно; для тих, хто просто прагне бути акуратним і струнким.

Усі ці моделі об’єднує бездоганна якість. Атрибути костюма кожен споживач вибирає на власний смак. Визначається з кольором тканини: яскравим, стриманим чи комбінованими. Вибирає піджаки з однією чи двома шліцами, з окантовкою на лацканах, хусточкою в кишені в тон іншій деталі, ґудзиками різної форми і кольорів, з налокітниками чи без них.

- До речі, налокітники на ваших шкільних костюмах виконують захисну функцію чи служать для оздоблення?

- Наскільки я знаю, захисну функцію вони виконували чи не понад століття тому. Першими нашивали на піджаки та куртки шматки тканини німецькі штурмовики часів Першої світової війни, яким доводилося багато плазувати, обпираючись на лікті. Цю ідею підхопили й мисливці. Звичайні люди так само вимушено латали піджаки, бо носили їх протягом усього життя.

Згодом одяг з латками був одним з обов’язкових атрибутів стилю «ivy» і став популярним у всьому світі. Нині цей тренд актуальний, і наші дизайнери використовують його, щоб підкреслити виразність виробу. А юні споживачі самі визначаються: купувати піджак з латками чи без них. Це – справа смаку.

Міністерство охорони здоров’я радить батьками вибирати шкільну форму, яка б була комфортною.

-Саме таку ми й пропонуємо. Маємо ідеальні лекала. Наші моделі на струнких та середньої статури школярів. Над ними працюють професійні конструктори, модельєри та технологи.

- Споживачі , підкреслюючи якість пошиття костюмів, жартують, мовляв, носити їх можна і навиворіт. Можливо, це зайве? Адже шкільна форма купується на рік.

- Виворіт – це естетична складова. У бездоганно пошитому навіть із виворітного боку виробі почуваєшся набагато комфортніше. Навіть більше поважаєш себе. Хіба ні?

Що ж до терміну експлуатації піджака, то все залежить від того, як акуратно його носити і як дбайливо за ним доглядати. Приміром, син моєї колеги два роки поспіль відходив у піджаку виробництва Лілус. За цей період мама його кілька разів успішно прала (хоча ми й рекомендуємо лише хімчистку), а коли хлопець виріс – виставила на ОLX. Піджак одразу ж придбали.

- Одна з лінійок вашого виробництва – чоловічі костюми в мініатюрі. На якого споживача орієнтовані такі «лялькові» шедеври?

- Головний замовник – мережа магазинів роздрібної торгівлі «Антошка». Саме під них ми розробляємо колекції, які більше ніде не з’являються у продажу. Для інших роздрібних дитячих магазинів також створюємо мініатюрні костюмчики а-ля денді. Але вже інший модельний ряд.

- Чи можна стверджувати, що ваші вироби ексклюзивні?

- Так. Адже кожну розроблену модель ми відшиваємо невеликими партіями. І, звісно, півміста у них ходити не буде. Це вже точно. Однак, дуже часто моделі копіюють. Тому через плагіат зберігати індивідуальність стає дедалі важче.

Закуповуючи тканину в Туреччині та Китаї, ми на певних умовах домовляємося про ексклюзивність поставки. Принаймні в Україні.

Якось постачальник порушив домовленість, і тканину, костюми з якої були у нас уже на лінійці готовності, поставив і одеським виробникам. Ми одразу зняли свої моделі з виробництва. Така наша позиція.

- Маєте плани?

- Звісно. Людина живе, допоки щось планує, рухається вперед. Коли зупиняється, стає нецікавою. Ні собі, ні оточуючим. Тому локальні плани – щодо розширення виробничих площ. Перспективні – розширення ринку для продажу власної продукції в Європі та за її межами. А також співпраця з новими іноземними компаніями.

Понад три роки ми шиємо на замовлення польської компанії «BOSZ» чоловічі костюми з їхньої власної сировини. Виготовляємо форму для пілотів та командирів (так само з їхньої сировини) австрійської компанії «Polaris GmbH». Прагнемо розширятися у цій галузі, пропонуючи іноземним компаніям послуги, пристосовані до їхніх потреб.

- Березень – не за горами. І ви знову готуєтесь до Києва на BABY EXPO. Що дає вам участь у виставці?

- Підтвердження того, що ми – на правильному шляху. Ось і минулого року на виставці було багато пропозицій шкільної форми для хлопчиків, але за якістю вони значно поступалися нашим. Хоча ні – потім, біля стенду з польськими підлітковими костюмами, ми пересвідчились у такій само бездоганній якості. Але ціна... була значно вищою. Для українського споживача середнього рівня достатку, на якого орієнтовані наші вироби, вона, на жаль, поки що непідйомна. Тому ми пишаємось, що за помірну ціну нам вдається представити красивий, стильний, а головне якісний одяг для школяра.

-У чому секрет вашого успіху?

-У любові й відданості своїй професії, яка стала справою усього життя. А відданість – це постійна участь у виробничому процесі. Не лише у плануванні, а й контролі кожної операції, кожного стібка. І що менший він, що більш потаємний, то більше мною контрольований. Така власна позиція.

Матеріал підготовлено командою BABY EXPO

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки