---
Все буде Україна!

Директор ТОВ «Фірма Фавор» (ТМ «АМА») Раїса Василівна Михайлова: «Наша продукція – з найважливішим інгредієнтом, любов’ю»

04.03.2019

Ця жінка ніби зіткана із суцільного позитиву. Про своє підприємство розповідає з неймовірним захоплення, щирістю і любов’ю. Надто про людей. І про старше покоління, з яким разом стартували і впродовж 25 років розвивали виробництво, і про молодь, з якою нині ділиться досвідом. Із вдячністю згадує керівників вищої ланки, які підтримали її ідею якісного здорового харчування для дітей і сприяли становленню.

З неймовірною внутрішньою харизмою, жіночністю і красою вона добре відгукується про всіх – і друзів, і недругів. Вона справжній керівник старої-нової генерації, який сьогодні для колективу – знахідка. Відтак, має зворотній зв’язок. Адже у будь-якому бізнесі, надто у галузі харчової промисловості, чесність і порядність у ставленні до споживача дорогого вартує.

Команда BABY EXPO – на підприємстві ТОВ «Фірма Фавор» (ТМ «АМА») в гостях у директора, голови Ради директорів Святошинського району Раїси Василівни Михайлової.

Економіст за освітою, у непрості 90-ті вона зуміла організувати підприємство з нуля й успішно поставити на ноги. Про це – її розповідь.

Про спрямування і становлення

Підказка про напрям бізнесу лежала на поверхні – коли народилася онука, для мене було важливим годувати дитину молоком, на якому я виросла сама. Акцент був зроблений не просто на «молочку», а одразу на дитяче харчування. Я розуміла, що це велика відповідальність, але легких шляхів ми не вибираємо.

На семінарі в Москві вперше з колегами побачили і покуштували дитячий йогурт і вигукнули: «Який клас! Нам би такий!». А коли зрозуміли, що це не міф, а реальність, загорілись ідеєю виробляти такий само.

За півроку знайшли банк, який дав кредит без застави, а протягом наступних півроку вже мали свій завод. І у 1995 році випустили свій перший йогурт. Він був тоді ще термостатний з сироваткою, але одразу сподобався споживачам.

Паралельно перші п’ять років пастеризували молоко, розливали та пакували в одноразові стаканчики й годували школярів. Потім пакували у літрові пакети й розвозили по садочках. Почали вигравати конкурси, тендери, витіснивши молоковози з сирим молоком, що розливалося у фляги, а також інших виробників, які завозили продукцію на місяць. Це був новий рівень обслуговування, і санепідемслужби видихнули з полегшенням.

Ми потихеньку рухалися вперед, адже пропонували молоко для шкіл і дитсадочків із терміном придатності не більше 3 діб, і нас підтримав тодішній мер Києва Олександр Омельченко. Від доїння до споживання має пройти одна доба. Це для нас аксіома. Тобто вдень постачальники завозять молоко, вночі переробляємо, з 4:00 до 7:00 ранку розвозимо по садочках, і з нього вже варять дітям кашу на сніданок.

Свою діяльність підприємство розпочало з переробки 0,5 т молока та виготовлення йогурту. Через деякий час ми почали переробляти 3,5 т молока. Так з’явилися любительські сири, сметана, кефір, ряжанка, в т.ч. термостатна продукція, що була смачнюща.

Під нові програми зуміли взяти ще кілька разів пільгове кредитування, закуповували нове обладнання й переходили на більші потужності виробництва. Неможливо було сидіти на місці, бо споживач своїми запитаннями рекомендував, підштовхував до нових видів продукції. Врешті-решт, їх у нас стало понад 60 найменувань.

Сьогодні не зраджуємо традиціям, з яких починали: короткий термін зберігання від 3 до 5 днів, кілька видів продукції – до 14 днів. Виготовляємо молочні продукти спеціального дієтичного споживання з вітамінним комплексом, у тому числі для дітей віком від 2 років.

З рецептури виключені консерванти і високотемпературна обробка сировини, в результаті чого зберігається поживна цінність продуктів. Для нас це важливо.

У 2018 році для переоснащення обладнання отримали від держави пільговий кредит у розмірі 8 млн. грн. під 7,5 % річних.

Нині на сучасних технологічних лініях потужністю до 40 тонн на добу виготовляємо молочну продукцію, якою забезпечуємо 700 дитячих садочків 10 районів Києва, а також школи, оздоровчі заклади, мережу кіосків «Київхліб».

Про рекламу

У рамках проекту «Здорові діти –щаслива родина» ми приходили в садочки на батьківські комітети, збори і розповідали батькам про свою молочну продукцію, яку в садочку споживають їхні діти. Інформували про те, де, як, а головне з чого це виготовляється, пропонували скуштувати. В години пік до садочка привозили автолавку.

Дегустаційні програми «Допомогти дитині бути здоровою» виявилися дієвими. Наша продукція стала затребуваною на ярмарках. Згодом батьки, котрі дбають про своє здоров’я, стали купувати продукцію і для себе. Збільшився обіг, особливо затребуваними стали вітамінізована група та група дієтичного харчування.

Про кадри

Ми розширялися. Дбаючи про кадри, приїжджали до Національного університету харчових технологій, Немішаївський агротехнічний коледж. Розповідали про підприємство, проводили дегустацію продукції і запрошували на практику. Тих, хто потім приглянувся, брали на роботу. Зараз 70 % наших працівників – віком до 45 років. Але багато й тих, кому до 35.

Молодь має наставників, і протягом року може спробувати себе на виробництві в усіх іпостасях. Потім вибирає те, що припало до душі. Через два місяці проходить атестацію й отримує повноцінну зарплату. Ще через півроку – високу. Це важливо.

Ми постійно проводимо тренінги самі, запрошуємо спеціалістів. Говоримо не лише про виробництво, а й про особистісний ріст. Тому через рік стажування і роботи вчорашні студенти мають рівень працівників з 15-річним стажем.

У 2007 році розробили і впровадили на підприємстві стандарт управління якістю та у 2012 році стандарт управління безпечністю харчових продуктів, які щорічно контролюються і підтверджуються зовнішніми аудитами.

Кожен працівник приходить на зміну й отримує розписаний по хвилинах весь процес роботи на його дільниці. Байдуже, чи це фасувальник, мийник тари, оператор. Це організовує, зобов’язує.

Ми працюємо з молоддю, як зі своїми дітьми. Намагаємося дізнатися, чим вони живуть, про що мріють, якими проблемами переймаються. Вони відповідають взаємністю.

У нас існує корпоративний дух. Енергія б’є через край. Ми заряджаємо один одного. Вчимо. І вчимося. Відтак, хочу, щоб мій склад керівників вийшов у спостерігачі, заступники, а робота крутилася в руках молодих.

Про колектив

Після річних зборів мій водій подивувався: «Я думав, ви нас сваритимете, а ви показали динаміку нашого зростання. І щодо видів продукції, і якості, і заробітної плати». Звісно, бо за цифрами стоять люди, працю яких я безмежно поважаю. Члени моєї родини також працюють на підприємстві.

Повагу до кожного не можна придумати чи зіграти, як у п’єсі. А ще вона, окрім іншого, виражається у цифрах: за 2018 рік середня зарплата по підприємству склала 17 500 гривень. Водночас я справедливий керівник. Маєш прогалини в роботі – ми не знімаємо премії, ми її не даємо.

      Нам вдалося закласти (упродовж усіх років) міцну основу для подальшого стійкого розвитку бізнесу.

Наша команда складається із справжніх професіоналів здатних здійснювати комплексні роботи по усьому ланцюжку створення продукту(від ідеї до випуску готового продукту і його реалізації).

   У нас немає байдужих людей, ми піклуємося і про себе, і про наших споживачів, і про наших партнерів, і про тих, хто нас оточує.

Кожен, підкреслюю кожен співробітник вніс свій внесок, кожен приніс в компанію частинку себе і тому така у нас динаміка розвитку компанії і наші ефективні результати роботи.

Якщо у когось із працівників виникають проблеми чи, боронь Боже, трапляються біди, то це й мої проблеми і біди. І ми думаємо, як допомогти у лікуванні чи оздоровленні працівника. У нас нема наелектризованості на підприємстві, усі свої, рідні, неймовірна сімейність.

Про якість продукції і нові тренди

Наша місія – «Здорові діти – щаслива родина!». Завдяки розвитку і постійному вдосконаленню, випускаючи натуральну й ексклюзивну продукцію, ми піклуємося про здоров’я дітей.

Ми крокуємо в ногу з часом. З’являються нові тренди. «З мінімальним вмістом цукру» – йогурт без наповнювачів 2,5 % жиру, йогурт «Натурель» 5 % жиру, «Іолактон зі стевією» 2,5 % жиру. Тренд «Мало жиру» – продукція з 0,5 та 1 % жиру (йогурти та кефіри) – для дорослих споживачів.

Активніше стали працювати над дрібним фасуванням, і продукція з бегемотиком на логотипі стала ще більш затребуваною.

Іноді в чомусь програємо, але ніколи не віддаємо споживачу хоч трохи недосконалий продукт. Бо це наше здоров’я і здоров’я наших дітей. Рано-вранці розвозимо в садочки молоко, сир, кефір, сметану, йогурти, вироблені вночі.

Посезонно міняємо лінійку продукції. Коли в літню пору переважна більшість дітей виїжджає з міста, виробляємо молочні продукти, в т.ч. з молочної сироватки, які втамовують спрагу дорослим.

Чим порадуємо вас навесні? Звісно, новинками. Ми розширили групу крем-десертів, і на виставці BABY EXPO 2019 представимо 4 нові види. Також готуємо ще декілька видів нових продуктів, але про них ви дізнаєтеся, відвідавши виставку.

А на осінь плануємо випуск продукції з дещо оновленим дизайном упаковки. Звісно, бегемотик залишиться. Куди ж без нього?! Це не тільки наш логотип, а й талісман. А от усю інформацію будемо переносити на кришку. Так зручніше для споживача.

Про сировину і постачальників

З деякими постачальниками сировини ми знайомі 20 років. Ми їх вибирали не лише через безпосередню близькість до Києва (у межах Київської області), а й за якістю молока та системою доїння. Тому отримуємо від них молоко екстра, вищого та першого ґатунку.

З удосконаленням системи управління якістю та безпечністю, що функціонує на нашому підприємстві зростають і вимоги до постачальників сировини. Постійна увага до підбору сировини дає свій результат. Тому не вірте, що з чогось найпростішого можна зробити смачну чи поживну їжу. Це неправда. Так не буває. Щоб отримати – необхідно вкласти. У якісний молочний продукт – молоко відмінної якості, у якісне молоко – високоякісні корми.

Ми спілкуємося з керівниками не просто як менеджери, для яких важливо домовитися про постачання якісного продукту для дітей. Ми співпрацюємо глибше, проводимо спільні збори, розповідаємо про свої плани, ідеї, і вони розуміють: щоб втілити їх у життя, потрібне високоякісне молоко.

Про патріотизм

У нас цінується дух колективізму, дух патріотизму. Ми не ходили на барикади, хоч і маємо тверду громадянську позицію. Але ми патріоти, які просто виходили щодня на роботу, щоб діти були нагодовані. Наш патріотизм – чесна добросовісна праця на робочому місці.

Я не рвуся до вищих щаблів. Бо вважаю, що 170 працівників нашого підприємства та близько 100 чоловік ФОП, у тому числі продавці кіосків, я зможу переконати і зробити однодумцями. І це – моя місія. Але у мене крається серце, коли бачу, як використовують на мітингах стареньких, спекулюючи їхньою бідністю, зубожінням, підкуповують пайками.

Ми намагаємося підтримувати постійно літніх людей, збираємо молочні набори, які доставляємо ветеранам особисто, пригощаючи їх напередодні свят (Пасха, 9травня, Різдво, 8 березня та ін.) , а також просто так, без приводів. І в цьому наш негучний, непоказний патріотизм.

Знаючи багато історій ветеранів, ми розуміємо, як мало з них живуть в крузі люблячої сім'ї. Вони заслужили на турботу і увагу, на те, щоб молоді і повні сил люди допомогли їм жити ще довго і безтурботно. Ветеранам не потрібні ні гучні розмови, ні транспаранти, просто - їм треба допомогти вижити.

Так один раз на тиждень люди похилого віку (над якими ми взяли шефство) в нашому магазині отримують пакет молока, тому що не можуть дозволити собі його купити, маючи пенсію 1100 гривень. Так, це наш патріотизм.

Наша мета і місія – здорові діти. Це поняття трохи неспівставне з накопиченням грошей, яке передбачає будь-який бізнес. Виховані за старої системи радянської доби, ми не продаємо свою совість. Тому про використання на виробництві пальмової олії чи консервантів не варто й казати. Така наша позиція. В цьому наш патріотизм.

Шість років поспіль, у рамках проекту «Допоможи малюку бути здоровим», проводимо надзвичайно цікаві, феєричні свята до Дня Святого Миколая. На вистави запрошуємо близько 500 дітей Святошинського району. Щороку це нові спектаклі, постановки-казки за участю Бегемотика «АМА». Діти його вже знають, люблять і чекають. Плюс, звісно, отримують подарунки зі смаколиками. І це, коли хочете, також патріотизм.

Про відданість і щастя

Я не вважаю свою роботу роботою – це моє хобі. Яскраве, багатопланове. Часом складне, непередбачуване, але цікаве. І таке рідне. З цим мені неймовірно пощастило.

Кажуть, що найкращий директор – юрист. Не сперечаюся, мабуть, непоганий. Але економіст – кращий. У моєму розумінні. Я сама можу продумати, прорахувати, проаналізувати все до дрібниць, прийняти правильне рішення і вибрати вдалий хід. Можливо, саме це й дало мені змогу утриматися на плаву в скрутні для нас періоди. Багато з підприємців не витримали бізнесової лихоманки, а ми вистояли. Ми плануємо на рік, два, п’ять. Звітуємо самі собі, щоденно аналізуємо роботу в кожному відділі та щомісяця проводимо аналіз і підводимо підсумки роботи всіх відділів. І рухаємося вперед. Бо робимо улюблену справу.

І найголовніше: у нашій продукції є єдиний інгредієнт, якого немає в інших – любов. Молоко – живий організм. З ним потрібно працювати з душею, з серцем і любов’ю.

Матеріал підготовлено командою BABY EXPO

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки