---
Все буде Україна!

Директор ПП «Мир ЛЕО» Ірина Сивак: «Спочатку, при створенні іграшки, мають горіти очі у наших працівників, потім – у дітей»

15.07.2019
Директор ПП «Мир ЛЕО» Ірина Сивак: «Спочатку, при створенні іграшки, мають горіти очі у наших працівників, потім – у дітей»

Виробник настільних ігор, пазлів, наборів дитячої творчості для дітей та дорослих компанія «Мир ЛЕО» – один із найбільш іменитих гравців на ринку дитячої іграшки.

Їхня продукція – це скарбниця сучасних ідей, креативних думок і підходів до роботи. Усе, що у тренді, – у «STRATEG» в асортименті.

З чого все починалося, якими були плани, амбіції, перші й подальші кроки – з неймовірним вогником в очах розповідає директор ПП «Мир ЛЕО» Ірина Сивак.

- Пані Ірино, чому в дитячому сегменті ви обрали саме такий напрям – настільні ігри?

- Ой, це викликає приємні спогади. Бачите, у мене одразу з’явилася посмішка на обличчі. Ідея про створення і розвиток напряму «настільні ігри» виникла в 2009 році у власника нашої компанії Олександра Вячеславовича Сивака спонтанно, на позитивних емоціях. Це був неочікуваний поворот, адже досі він був підприємцем, бізнес якого пов'язаний з рекламою.

Він одразу створив і запустив у реалізацію 20 позицій: пазли навчальні, які й досі у нашому асортименті, «Почитай-поміркуй», «Весела абетка», «Цікава математика», економічна гра «Монополія України» і кілька «Бродилок-ходилок» для малюків.

- Ваша продукція надзвичайно цікава і креативна. Хто створює дитячі ігри, якого віку ці люди, як налагоджена організація роботи?

- Наш колектив – це наша сім’я. Про це я можу заявити сміливо. Кожен з працівників наших відділів – дизайну, продажів, по роботі з мережами, бухгалтерії – розуміє свою відповідальність. Коли щотижня збираємося, продукуємо креативні ідеї. Так народжуються плани і пропозиції, як саме ці плани втілити у життя. Щодо віку… У відділі дизайну – молоді люди. Ну, зовсім молоді – 19–26 років, які щойно закінчили коледжі. Є й ті, кому 60. Це – дорослі жінки, які працюють у відділі зборки, розуміють, що вони роблять, і відповідально ставляться до свого напряму, адже робота потребує зібраності й уваги.

- Підвищувати кваліфікацію працівників – це ваш пріоритет?

- Так, звісно. Це аксіома. Так, приміром, працівники відділу дизайну знають: якщо для підвищення якості роботи їм потрібні курси у форматі 3D, то компанія організує навчання. Якщо потрібні нові планшети – компанія закупить. Є потреба у програмах вищого рівня – придбає.

Є необхідність підвищити рівень англійської мови працівників відділу продажів? Ми фінансуємо заняття, які проходять двічі на тиждень. З метою підвищення кваліфікації працівників цього відділу проводимо постійні тренінги. Ось і у найближчій перспективі плануємо триденний виїзд за місто, щоб поєднати красиве і корисне.

- Можете скласти уявну криву становлення, розвитку, успіху вашого підприємства? Наскільки стрімко вона зростала, і що цьому сприяло?

- Вже уявила. Стрімке зростання наших ідей почалося з 2016 року. Ми на той час уже побували на Міжнародній виставці Spielwarenmesse у Нюрнберзі і вже розуміли затребуваність на ринках України та Європи. Повернулися з виставки з колосальною кількістю ідей, які почали втілювати у життя. Європейські тренди прагнемо застосувати на нашому вітчизняному ринку. Нещодавно взяли участь у виставках у Дубаї (ОАЕ) та Кельце (Польща). З’їздили недарма. З вересня цього року в нас буде ще один такий великий сплеск, зросте асортименту товарів.

- Ви переїхали до нового офісу?

- Так, це наш офіс. А вдома, як кажуть, і стіни гріють. Тут затишно творити, розвивати напрацьоване. У нас дуже красива зелена територія, де працівники можуть провести обідній час, відпочити, поспілкуватися, освіжити думки. Розкішне озеро, в якому плануємо завести рибок. Це стимулює працівників – і тих, хто давно у колективі, і нових, які тільки приходять на співбесіду. Коли заходять до кабінету, в них горять очі і вони готові працювати.

- За якими критеріями відбираєте ці «очі, що горять»?

- Може мене хтось не зрозуміє, але маю внутрішнє відчуття. І воно не підводить. Людина повинна горіти роботою. Так, вона, само собою, має відпрацьовувати хорошу зарплату, але із душею, з вогником. Прагнення щось творити мене дуже сильно приваблює. Я завжди даю можливість особистості показати себе, реалізувати. У нас особливий товар – дитячий. Тому інакше ніяк.

- У вас існує випробувальний термін?

- Так, тиждень. Здивовані? А ми – ні. Цього часу вистачає, щоб фахівець зрозумів, чи подобається йому робоче місце, команда, атмосфера в колективі, врешті-решт сама робота. І нам достатньо цього часу, щоб зрозуміти, чи зможемо втілити у цій людині свої творчі ідеї.

- Чи існують критерії віку? І чи важливий для вас досвід роботи?

- Необхідно розділяти офіс і виробничу зону. Стосовно другого у мене ніяких вікових обмежень. Головне, щоб людина хотіла працювати і відповідально ставилася до роботи. Щодо офісу, то у нас багато молоді без досвіду із числа вчорашніх студентів, якими ми задоволені.

- Як часто ви потерпали (потерпаєте) від зовнішніх факторів, передусім політики держави?

- Частково так, потерпаємо. Впливає курс долара. В Україні багато компаній, які продають китайський асортимент, який гіршої якості, але дешевий. Він дуже часто перебиває нам ринок. Відчутним був і передвиборчий період, коли люди не витрачали грошей, не знаючи, що їх чекає завтра.

- Чи важлива для вас здорова конкуренція?

- Конкуренція на ринку повинна бути. Це нормально. Тоді ми будемо рухатися вперед.

- Згідно з даними статистики, в Україні зростає попит саме на розвивальну іграшку. Наскільки це відчутно для вас, виробників? І чи є у звязку з цим необхідність розширювати обсяги виробництва та асортимент продукції?

- Маємо доволі широку лінійку іграшок, але розвиваємо її й надалі. Так, рік тому у відділі продажів створено відділ тендерів, який займається держзакупівлями: роботою зі школами, дошкільними закладами, сільрадами. Є попит, і ми, у свою чергу, намагаємося розвиватися, вдосконалюватися, щоб бути цікавими і затребуваними.

- Які маєте плани щодо офіційного веб-сайту?

- Чималі. Найближчим часом, з 1 серпня, плануємо запустити оновлений сайт. Це буде кардинально інша сторінка, цікава всім клієнтам: гуртівникам, роздрібникам, мамам і дітям. Буде новий формат фото 3D, коли можна розвернути коробку і роздивитися з усіх боків. Ми впроваджуємо нові тенденції, згідно з новими віяннями моди Інтернету.

- Ви займаєтеся благодійністю. Це разові акції чи постійна допомога?

- Скажімо так: разові акції, які плавно переходять у постійні. Ця тема для нас актуальна і важлива. Дуже часто ми допомагаємо дитячим будинкам, залюбки відгукуємося на прохання батюшок долучитися до облаштування куточків відпочинку дітей у церквах, недільних школах. На прохання відповідних структур, кілька разів на рік надаємо подарунки для переможців Всеукраїнського конкурсу «Міні міс», «Міні містер».

Важливою подією цьогоріч для нас стала акція до Дня захисту дітей, під час якої було зареєстровано два рекорди в Національному реєстрі рекордів України. Перший – найдовша доріжка (2000 м), викладена з наших ігор та наборів дитячої творчості. Щоб дітлахам було цікавіше, ми зробили її зігзагоподібною. Другий – після реєстрації рекорду всі ці «2 кілометри дитячого щастя», а це більше 10 тисяч одиниць, ми подарували дітям. Нехай радіють.

- Ви щорічні переможці Всеукраїнського конкурсу «Краща іграшка». Чи додає це вам амбіцій?

- Звісно. Ми вдячні, що він існує, і залюбки вступаємо у боротьбу з конкурентами. Готуємося протягом року. Випускаючи новинку, вже думаємо, як будемо з нею виглядати на конкурсі. Це також стимулює бути кращими.

- Ви неодноразово були учасниками Міжнародної виставки Spielwarenmesse у Нюрнберзі. Наскільки упевнено почувалися серед монстрів світового рівня? Яке ставлення до українського виробника? Якого досвіду набули, і як це відобразилося на вашій подальшій роботі?

- Ми на цій виставці з 2016 року. Кожні відвідини для нас – це досвід. Однак цього замало, щоб нас, як виробників, добре приймав світ. Але «монстри» нас не ображають. І ми поряд із ними набуваємо досвіду, зростаємо. Дивимося, які позиції вони виставляють, як облаштовують стенди.

Більше того, до нас ставляться добре, цікавляться Україною, нашим асортиментом. Найбільш затребувані вироби з фанери, дерева, креативні набори дитячої творчості. Європа більш консервативна. Дивно, що у них немає надзвичайно великого злету фантазії, як у наших українських виробників. Адже вони такі емоційні! І ми використовуємо незаповнені прогалини.

- Ви також брали участь у виставках у Польщі та Арабських Еміратах. Які з них, включаючи Нюрнберг, були найціннішими для вас? Чим вони схожі? Чим різняться?

- В Польщі цього року були вперше. Обов’язково поїдемо знов у 2020-му. Нас запам’ятали, нами зацікавились, а деякими нашими виробами були просто захоплені. Ми зрозуміли, чого вимагає польський ринок.

Щодо Дубаї – то це інший світ. Їм там цікаво все! Цілком! Настільні ігри, набори для творчості, маси для ліплення… Затребуваність є. Ми відвідали їхні дитячі магазини і були здивовані – у них невеликий вибір дитячих іграшок. Тому найближчим часом розпочнемо експорт нашого асортименту до ОАЕ. Ведемо перемовини з Індією. Їм цікаві набори для ліплення тістом. Ось-ось маємо укласти договір.

Які мінуси виставок? Лише вартість участі (в Дубаї виставка найдорожча). Все інше – неймовірний позитив.

- Що з побаченого щодо організації виставки ви б хотіли мати і на BABY EXPO?

- Слід віддати належне, і я на цьому хочу наголосити, з кожним роком BABY EXPO піднімається у своїй організації на кілька сходинок вище. Щоразу вводяться новинки, простежуються нові тенденції. Мені особисто це дуже імпонує, і я помічаю найменші дрібнички, які гріють душу. Так, як цього року це був ваш блокнот для записів. Надзвичайно зручний і комфортний. Я була у неймовірному захваті, бо там враховане все для роботи підприємця.

- Започатковуючи бізнес, чого ви прагнули досягнути окрім комерційного результату?

- Прагнули радувати дітей. Найбільший кайф, коли гуляю з маленьким Платоном по парку і бачу, як інші дітки граються нашими іграми. Це найвище блаженство у роботі. Отже, ми йдемо правильним шляхом.

- А ваш син грається у ваші ігри?

-Залюбки. Особливо любить… їсти тісто для ліплення.

- ???

- Нічого страшного. Все перевірено. Якість гарантована, вона відповідає сертифікації.

- Яка мотивація у партнерів В2В співпрацювати саме з вами?

- Ми завжди дослухаємося до думки клієнта. Я вважаю, що це дуже важливо. Важливе для нас і бажання клієнта отримати наш товар швидко, на його прохання запустити гру українською, англійською чи російською мовами. Дуже популярною у нас в Україні стала реалізація ігор англійською мовою. Важливе бажання клієнта отримати хорошу знижку. Ми в цьому сенсі дуже лояльні, розуміємо, що ринок складний, у тому числі і через політичну ситуацію. Тому йдемо на поступки – даємо хорошу знижку, відстрочку платежів, розуміємо, що товар сезонний.

- Які ваші плани?

- Грандіозні. Найближчим часом запускаємо власну лінійку слаймів (лизунів). Зараз активно працюємо над удосконаленням формули. Сьогодні лизуни надзвичайно затребувані на дитячому ринку. В липні стартує об’ємна серія слаймів, які вас здивують.

- Чи маєте дні відкритих дверей?

- Ні, але от ви сказали, і я вже хочу мати. Залюбки б провели таку зустріч. Ідея дуже хороша, і буду вдячна, якщо хтось поділиться досвідом організації. Тим паче, у нас може бути окрема гостьова зона, в якій можна організувати шоу-рум. Ми маємо що показати – можна і помацати, і погратися.

- Наскільки дієвою і корисною для вас була BABY EXPO 2019?

- Кожна така виставка важлива. Ми бачимо, хто з’явився на ринку України в сегменті дитячих іграшок та ігор, хто перепрофілювався. Ми розуміємо затребуваність ринку, бо на форум з’їжджаються менеджери наших клієнтів, висловлюють свою точку зору, яка для нас важлива. Виставка нас об’єднує, дає можливість отримати додаткову інформацію.

- Чи відчуваєте у різних регіонах різну затребуваність продукції?

- Щодо продажів, то вони приблизно однакові. Що ж до напрямів, справді різні. Захід більше любить український стиль коробки і все, що українською мовою. У Дніпрі, Запоріжжі активна затребуваність російськомовних ігор. У Запоріжжі влітку розлітаються пазли. Поцікавилася чому, і з’ясувала, що саме з нашими іграми діти розважаються… біля водоймищ. Так приємно.

- А як відпочиваєте ви? Чи маєте корпоративні виїзди?

- Обов’язково двічі на рік, на Новорічно-різдвяні свята і влітку, ми збираємося всім колективом, нашою великою сім’єю. І, як уже зазначала, відділ продажів раз на три місяці виїжджає на тренінги. Це також корпоратив, але вужчий.

- Щоб мати успішний бізнес, пов'язаний із дитячою іграшкою, потрібно неймовірно любити саме цей напрям чи просто бездоганно виконувати свою роботу?

- Передусім, любити дітей. Дбати про них. Намагатися бути активними у їхньому вихованні.

- Яке ваше кредо?

- Діти – наше майбутнє. Ми все вкладаємо у розвиток малюків, пізнання ними світу, бо з їхньою допомогою нам жити і рухатись далі. І хтозна – можливо, сьогодні в настільну гру ТМ Strateg грає майбутній президент?

Матеріал підготовлений командою Baby Expo

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки