---
Все буде Україна!

Директор ТМ «Сварга» Наталія Яриш: «Не вмію творити і любити наполовину. Лише на повну!»

15.08.2019
Директор ТМ «Сварга» Наталія Яриш: «Не вмію творити і любити наполовину. Лише на повну!»

Вона надзвичайно активна, емоційна і харизматична. Її енергетика заряджає не лише колектив, а й клієнтів та партнерів. Вона чутлива як дитина, непохитна як скеля, вируюча як ріка. Сучасна і креативна – вміло поєднує у створюваних моделях вишитого одягу надбання наших пращурів і нинішні тренди.

«Хочу, зможу, буду!», – заявляє амбітна львів’янка Наталія Яриш і впевнено долає пороги.

Ми сидимо за філіжанкою кави і розмірковуємо про життя та бізнес. Для неї ці два поняття – єдине ціле.

- Наталю, чому виник задум створити підприємство?

- Це логічне завершення мого досвіду, моїх напрацювань. Якщо людина має багато амбіцій та енергії, вона наполегливо працює і в результаті створює власний бізнес. Я себе вважаю саме такою. Мені завжди всього мало і завжди всього хочеться. Я не можу, не вмію і не хочу робити щось наполовину. Бо хіба можна любити наполовину?

- Скільки ви на ринку?

- ТМ «Сварга» на ринку – 5 років, хоча компанія була створена 12 років тому. Мені тоді було 30. Золото – не роки!

У нашому житті було все. І злети, і падіння. Може, саме тому на сьогодні я куленепробивна.

- Чому саме вишивка? Це віяння часу, добре продумана ідея вдалого бізнесу чи внутрішня потреба?

- Усе, що я роблю – то є моя душа, моє серце. А те, що на сьогодні стало моїм, стартувало доволі банально. Ми займались пошиттям чоловічих сорочок. Потрібно було придбати дороге обладнання, щоб податкові відрахування хоч трохи використати з користю для фірми. Окрім необхідних нам операцій, придбана машина мала віртуозну вишивку, і я зрозуміла, що знайшла себе. Коли ти одягаєш жінку, дитину не так як усі, а за останніми тенденціями моди – це такий кайф!

- А чому саме «Сварга»?

- Це солярний символ, який має потужну енергетику; найсильніший оберіг, який захищає людину від нечистого. Це і мій захисник, який мене мотивує і веде. І не зупиняється. Мовляв, іди, працюй, дерзай.

Ось кажуть: криза, криза… Як на мене, її насправді немає. Є багато роботи – значно більше, ніж раніше. Чимало компаній переживають сьогодні не найкращі бізнесові часи. У мене вони також є. Але наша «Сварга» рухається вперед.

- Розкажіть про колектив. Хто у вас творець, а хто менеджер?

- Я і творець, і менеджер. Я хороший бізнесмен, який має хорошу команду – не підлеглих, а колег. У нас працюють найсильніші, і я цим пишаюся.

Маємо дизайнера – про кращого годі й мріяти. Наталя художник у другому поколінні, надзвичайно талановита. У неї кілька помічників, разом з якими вона творить дива. Так само маємо менеджера і трьох помічників, яким він задає темп.

Наші PR-менеджери працюють віддалено, але доволі ефективні. Хоча, якщо чесно, мріємо про спеціаліста з міжнародної маркетингової компанії Fedoriv. Ото сила! А якщо нам вдасться звабити самого Федоріва, буду на сьомому небі від щастя.

- Ми бачимо вас чи не на всіх заходах у Києві, які прямо чи опосередковано стосуються вашого бізнесу…

- Так, я маю дві базові освіти, але розумію, що в цьому житті ще стільки потрібно вчитися! Щодня, щомиті я шукаю щось нове: читаю, слухаю, занотовую. Світ поспішає, і я за ним.

- А що вас надихає?

- Я багато подорожую. Об’їздила чи не півсвіту. Нещодавно побувала в Марокко.

- Подорожували для себе чи в бізнесових інтересах?

- Я і бізнес – єдине ціле. Я подорожую, щоб покайфувати, надихнутися.

Так, у Маракеші в музеї Іва Сен-Лорана мене надихнуло чудесне поєднання марокканського колориту і французького смаку.

На виставці тканин у турецькому місті Бурса ми з менеджером ходили поміж стендами величезних компаній і як губка всмоктували новинки, підмічали деталі. Повернувшись, я знаю, що в кого робиться, як мені вдосконалюватися і куди рухатися.

А останній форум Бізнес Концентрат у Києві? Він мене взагалі порвав! Я ще й досі складаю в голові «пазлики».

- Ви неодноразово брали участь у виставці модного одягу в Познані. Що почерпнули з цього та інших європейських заходів?

- Особисто переконалася, що в Європі нас не чекають. Але для того, щоб бути великими і сильними, все одно потрібно рухатися у напрямку Європи, Америки.

- Що для вас «Сварга»? Прагнення показати, що є така країна Україна, довести собі, що «я можу», чи забезпечити сім’ї безбідне життя?

- Однозначно не останнє. Я сильна особистість і забезпечити сім’ю зможу і в іншому бізнесі.

«Сварга» показує українцям, як гарно виглядали наші пращури і як можна себе позиціонувати у сучасному світі. У колористиці ми перетинаємося з Іспанією та Португалією. А у вишивці «хрестиком» – з Албанією, Румунією, Болгарією. Вишивку люблять скрізь. Сьогодні вона прикрашає і дизайнерські сукні, і неймовірно гарні сорочки...

- Способи вишивки і види узорів – то особливе старовинне мистецтво. Як глибоко в історію ви «закопалися?»

- Ми перерили тисячу скринь по хатах, у кого вони збереглися. У старовинних книжках вишукуємо тенденції, підбираємо елементи. Проте не можна стверджувати, що ми вишиваємо класику. Намагаємося максимально все осучаснити.

Для нас вишиванки – це обереги. Коли продаю вишиванку, кажу покупцю: нехай вона буде тобі оберегом. Мені здається, що людина у вишиванці не здатна на якісь непорядні вчинки. Вона чистіша, любляча, сонячна.

- Що спонукало вас до пошиття дитячого одягу?

- Діти – найкращий стимул жити, творити, любити цей світ. Маю сина та доньку, які щодня мене мотивують до роботи, до бізнесу. Оресту зараз 9, Діані 8 років – вони ровесники «Сварги».

Виробляємо модний дизайнерський одяг в етнічному стилі, у тому числі на щодень, який можна носити як шкільну форму. В дитячих моделях прагнемо поєднати красу, зручність, якість, комфорт і сакральні мотиви.

- Ваші вироби з натуральних тканин?

- Використовуємо льон, бавовну і сорочкову тканину. Сорочкова містить поліестер, але його небагато – 20 чи 35 відсотків. Така тканина не мнеться, не дає усадку, виглядає вишукано, елегантно.

Я дуже люблю льон. Працюю з ним більше 20 років. І всім даю посил – носити льон. Це дорого, модно, круто, надзвичайно! Льон потребує прикраси. І такою доречною прикрасою є вишивка.

- Де закуповуєте полотно?

- У Польщі, Голландії, Туреччині та навіть в Китаї. Беремо французький льон, який обробляється в Білорусі. А ось домотканку залюбки купуємо в українського виробника. Це невеликий, дуже хороший цех, з яким ми дружимо вже давно. Всі тканини я вибираю сама, а потім дизайнер підбирає нитки.

- Наскільки великий на сьогодні ваш асортимент?

- Надзвичайно великий. Щось з’являється, щось відходить, але кістяк стабільний. За рахунок обсягів реалізації маємо можливість якісні речі з льону та бавовни продавати недорого. Фіксуємо рекомендовану ціну.

- Підлаштовуєтесь під клієнта?

- Однозначно. Я не працюю з кінцевим покупцем. Мій клієнт – гуртовик, і він диктує умови, висловлює своє бачення, сформоване за попитом покупця. З роками я вже навчилася доволі точно прогнозувати запити.

- Маєте власні магазини?

- Ні, достатньо того, що при виробництві маємо шоурум – зал, де представлено все по одній одиниці. Підприємці вибирають моделі та роблять замовлення. Активно просуваємось і у соціальних мережах. Надзвичайно добре працює і сарафанне радіо.

З усіма своїми клієнтами (байдуже, з великими чи малими) працюю особисто. Щовівторка я маю обдзвонити і запитати, як їхні справи, як продається товар, як на новинку реагує споживач. Ми мусимо тримати зв’язок.

- Чи відчуваєте сплеск і падіння продажів?

- Однозначно. Сплеск – це серпень. А далі – штиль, який спонукає нас не спати. Тому ми постійно в нових пошуках.

- Наскільки заповнена ваша ніша? Відчуваєте конкуренцію?

- Ніша заповнена, але конкуренції не відчуваю. Кожен працює у своєму напрямі. Ось, приміром, йду до своїх дітей на свято першого чи останнього дзвоника, і бачу, як щорік зростає на дітях кількість вишиваного одягу. Я впізнаю руку майстра – тобто фірму. Але моїх вишиванок найбільше.

- Ваші моделі копіюють?

- Так, трохи є плагіату. Але для мене то не проблема, а лише мотивація зробити ще краще.

- Невже зовсім не сердитесь?

- Звісно, ні. Якщо мене копіюють, значить я кермую.

- Ви облаштували власну фотостудію, щоб знімати свої моделі?

- І свої , і всього Львова. У нас найбільш професійна фотостудія у місті.

- Попри неймовірні бізнесові клопоти, ви завжди усміхнена, «на позитиві». Як вам це вдається?

- Коли ти робиш те, що подобається, ловиш неймовірний кайф. Тоді й усе навкруги грає барвами. Інколи, зупинившись у круговерті, я сама собі заздрю від того, як живу. Мені далеко не все вдається, є купа проблем навколо. Я їх вирішую. Виникають нові – я їх долаю. І отримую насолоду.

- Цьогоріч на BABY EXPO стартував інтенсив Startup, у роботі якого ви брали участь як спікер. Наскільки важливі для початківців поради досвідчених підприємців?

- На етапі старту ми так багато билися в стіни! Якби мені тоді не допомогли, то взагалі нічого не було б. Тому залюбки ділюся досвідом із молоддю. Зрештою, коли віддаєш, тобі приходить більше.

- Чим порадуєте нас у вересні на Children’s Fashion Fair?

- Думаю, що встигнемо зробити колекцію пальт. Я щойно повернулася з Кракова, де ми відібрали для неї нові європейські тканини.

Матеріал підготовлено командою Children’s Fashion Fair

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки