---
Все буде Україна!

ТМ СМІЛ: Практичність, універсальність і якість! До українського споживача – з європейським підходом

02.07.2019

Історія створення і становлення сімейного бренду СМІЛ схожа на усі інші й водночас має свою неповторність.

Близько 13 років тому Юрiй та Наталiя робили перші кроки у бізнесі з пошиття вдома синтетичного жіночого одягу, який реалізовували на ринку 7-й кілометр в Одесі.

З народженням другої дитини, відчувши дефіцит комфортного одягу для немовлят, самі узялися за його створення. А коли з’явилася третя донька – не було сумніву: цей напрям стане справою усього життя.

Перші літери імен дівчаток – Соня, Марія і Лєна – склали назву нового бренду ТМ СМІЛ, нині відомого і впізнаваного в Україні.

Отримавши фахову освіту і вже ставши мамою, старша Лєна активно включилася у роботу з розвитку і просування сімейного бізнесу.

Сьогодні молода, красива, перспективна і надзвичайно інтелігентна Олена Мезенцева з любов’ю і знанням справи розповідає про свою компанію.

 

- Свого часу ваші батьки віддали перевагу трикотажному одягу. Практичному, а не феєричному. Чому? Адже це дорожче і більш клопітно?

- Основна наша мета – піклуватися про майбутнє дітей, бо вони – найдорожче, що у нас є. Це для нас не пусті слова. Вони підкріплені батьківськими почуттями вже двох поколінь. Ми прагнемо, щоб наші діти гармонійно розвивалися, були розумними, мислячими людьми. Упевнені: зручний і комфортний одяг, який «дихає», більшою мірою буде сприяти гармонійному розвитку, пізнанню світу, ніж ускладнені декоративні елементи. Тому ми сконцентрувалися на практичності, універсальності та якості.

- Бренд СМІЛ – сімейний. Скільки знадобилося часу, щоб піднятися до вершини?

- Неправильно буде сказати, що ми дійшли до вершини. Як на мене, для людей, які люблять свою роботу, цій дорозі немає кінця-краю.

Мої батьки, засновники компанії, почали займатися виробництвом одягу 29 років тому. Змінювався ринок, його потреби. Змінювався світогляд і споживачів, і виробників.

Ідея виготовляти дитячий одяг народилася у моєї мами в 2001 році. На той час вона працювала модельєром-дизайнером на нашому підприємстві та була вагітна моєю середньою сестрою. На ринку їй не вистачало якісного і надійного одягу, в який би вона хотіла одягати своїх дітей. Це і є основна мета, яка рухає нами впродовж багатьох років. Потім з’явилася наша молодша сестра.

У певний період батьки відчули, що ринок дитячого одягу потребує свіжих вкраплень, вирішили спробувати і не прогадали. Не лише зайняли свою нішу, а й отримують від роботи моральне задоволення.

Нещодавно, отримавши відповідну освіту і ставши мамою, що теж дуже важливо у нашій роботі, приєдналась і я.

Закінчує школу моя середня сестра Марія і планує вступати на маркетинг до європейського вузу. Не виключено, що колись вона вплете свою, вже нову квітку в розвиток нашого підприємства. Молодша Софія наразі закінчує школу, але інколи виступає в ролі експерта при виборі моделей одягу для підлітків.

- Ваша продукція – це сукупна праця багатьох людей. Які у вас критерії підбору кадрів?

- Я працівник дуже молодий – лише півроку на фабриці маркетологом, продукт-менеджером. І, водночас, є акціонером. Але на моїх очах народилося це підприємство. Скільки себе пам’ятаю, мої батьки займалися виробництвом одягу. І хоча підходи до роботи у них залишалися ті ж самі, принципи підбору працівників з роками, звісно, змінилися.

Коли було лише дві машинки, потрібні були надійні люди й універсальні фахівці, які вміли і шити, і прасувати, і вкручувати лампочки. Деякі з тих перших, з якими починали, і досі з нами.

Нині ж підбираємо молодих, креативно мислячих. Тих, які в сучасному ритмі, на вістрі життя. Наше покоління характеризується особливим способом мислення, ми добре володіємо сучасними інструментами і методиками просування продукту.

Тобто раніше були надійні та практичні, а зараз молоді та прогресивні. Вони й займають керівні позиції.

- Чи підвищуєте кваліфікацію працівників?

- Так, у нас це радо вітається керівництвом. Кожен, від найнижчого за посадою до найвищого, може прийти у відділ кадрів чи до директора і заявити про своє бажання підвищувати кваліфікаційний рівень. Такі випадки часті. Когось навчали у вузі за рахунок підприємства, а в цей час людина працювала у чверть сили. Когось на курсах, тренінгах. Так, у нас це все не просто практикується, це – норма життя.

- Розкажіть про свої відділи.

- Коли ми переїхали у цю споруду в 2004 році, на підприємстві працювало 23 людини. На сьогодні у 5–6 разів більше. Зросла і кількість відділів. Створення одягу починається з відділу розробок, де народжуються ідеї і втілюються у моделі. Звісно, маємо HR-відділ, відділ маркетингу. Щойно з’явився відділ просування в Інтернеті. Поки що ми не можемо повноцінно відчути його переваги, але, сподіваємося, це буде дієво. Маємо закрійний цех, контролю за якістю продукції, прасувальний, пакувальний, кілька складських приміщень.

Дуже важливий елемент розробки виробу – художня рада. Ми влаштовуємо палкі дебати. Розглядаємо кожен виріб і з точки зору технолога та закрійника, і з точки зору споживача. Хтось випробовував модель на своїх дітях, хтось на онуках, племінниках, сусідах. Кожен ділиться враженнями, своїми і дитячими відгуками. Такий собі круглий стіл – фокус група.

- Звідки черпаєте ідеї для створення нових моделей?

- Це комплекс заходів. Відвідуємо виставки, користуємося інформацією про новинки з Інтернету, черпаємо ідеї й у іноземних виробників. Нас надихає скандинавське виробництво, вони лідери якості та практичності.

- З давніх-давен одяг для малюка шили з великою любов’ю, вкладаючи позитивну енергетику, щоб дитина почувалась захищеною. Наскільки важливо вам, щоб фахівці СМІЛ були людьми позитивними і добрими? Чи для пошиття одягу достатньо професійних навичок?

- Для нас внутрішній світ людини – одна з найважливіших складових. Ми проводимо психоаналіз, дізнаємося, чи є у претендентів діти, як вони їх виховують, про що думають, мріють.

Піклування про майбутнього споживача проявляється на кожному етапі виробництва. І ми точно знаємо, що кожен працівник на своєму етапі роботи, коли засумнівається у зручності моделі, прийде і скаже: так, це красиво, але для дитини некомфортно, я працюватиму в понаднормовий час, але я це перероблю. Для нас це важливо.

 

- Чи відчули ви, як зріс рівень вимогливості батьків щодо якості дитячих виробів?

- Шкода, але ми помітили, що на сьогодні молоді батьки передусім звертають увагу на дизайн і ціну. І менше, ніж хотілося б, на якість полотна, пошиття, на конструкцію виробу. Ми дуже хочемо донести ідею якості до свого споживача, бо вона надзвичайно важлива для гармонійного розвитку дитини.

- Якісні вироби – отже якісна сировина. Хто ваші постачальники і чому саме вони?

- Основну масу полотен імпортуємо з Туреччини. Ми прискіпливі до найменших дрібниць! Така наша позиція.

- Чи враховуєте при виборі тканини, що дитячі речі перуться частіше, а отже можуть деформуватися, втрачати колір?

- Це один із наших пріоритетів. Ми не раз чули, що наші речі доношують по п’ятеро дітей. Так, це не дуже вигідно для бізнесу. Але це по-чесному.

Зразки полотен, які привозять командировані працівники з Туреччини, ми перевіряємо всією фабрикою. Як переться, прасується? Так оцінюємо стійкість до зношування.

Ще до випуску ми тестуємо виріб і на своїх дітях, і на контрольній групі. Є можливість відправляти одяг мамам, щоб їхні діти поносили його і склали відгуки.

- Чи перешкоджає вам ринок речей, що були у вжитку?

- Сьогодні повторне використання речей – це тренд нашого часу. Гостро стоїть питання про збереження екології, про вторинну переробку, тому навіть доволі забезпечені люди не поспішають викидати одяг старшої дитини. Ба навіть залюбки купують на секонд-хенді. Але це меншою мірою стосується трикотажних виробів для дітей.

Тому ні, не перешкоджає. Ну, хіба що зовсім трішки.

- Один із напрямів вашої діяльності – пошиття шкільної форми. Що підштовхнуло вас до цього?

- Коли ми розпочинали з виробництва одягу для новонароджених, доволі швидко знайшли свого клієнта. Він ріс, і ми разом із ним. Почали випускати одяг для ясельної групи, дошкільнят. Наш постійний споживач готувався до школи. Мами хотіли і надалі одягати дітей у якісний одяг. Так ми «доросли» до шкільної форми.

Звісно, прокладати нові стежки непросто. Але кожна людина повинна розвиватися, а не тупцяти на місці. Так і наша компанія. Ми спробували, і у нас це вийшло.

- Ваша шкільна форма не тінейджерська, а вишукано-інтелігентна. Це теж одна з ваших родзинок?

- Як і у виробництві одягу для малюків, у пошитті шкільної форми для нас у пріоритеті комфортність і зносостійкість, практичність. Дітям потрібно бігати, стрибати, борюшкатися, падати в калюжі та при цьому добре виглядати. Ми навіть на виставці ВАВY ЕХРО 2019 перемогли у одній з номінацій, вдало, як на думку журі, поєднавши елегантність і практичність.

- Плануєте розвивати цей напрям і далі?

-Звісно. Плани щодо вашої виставки і зокрема дефіле на подіумі – грандіозні. Схвальні відгуки мотивують до роботи. Хочеться зробити ще краще, і ми вже знаємо як.

- Чи маєте експортні замовлення товару, власні мережеві магазини?

- Наразі ми сконцентрували нашу увагу на роздрібних продажах через інтернет-магазин. Звісно, маємо більш амбітні плани. Впродовж багатьох років тісно співпрацюємо з країнами СНД, маємо там представництва.

- Які вироби більш затребувані у тих чи інших регіонах?

- Північні та західні, наближені до гір регіони, навіть на літній період просять тепліший одяг з начесом, а південні легкий, майже прозорий. Це дуже чітко простежується, особливо в гардеробі для новонароджених.

- Протягом усього періоду становлення і розвитку бренду ви займалися благодійністю. Це також філософія бренду? Внутрішня потреба чи необхідність?

- Як на мене, допомагати тим, кому з різних причин меншою мірою пощастило, – це обов’язок кожної людини. Така точка зору і кожного нашого працівника, точка зору компанії.

- Яке кредо вашої компанії?

- У нас кілька важливих цінностей: своїми руками ми одягаємо майбутнє покоління, змінюємо уявлення людей про якісний, доступний, красивий і практичний вітчизняний одяг.

Ми підбираємо команду однодумців, щоб уся наша продукція була наповнена енергією любові до дітей; прагнемо зробити світ наших дітей кращим, комфортнішим.

- Одесити – великі гумористи, народ із родзинкою. Чи додаєте ви своїм виробам одеського шарму?

- Ми, одесити, справді маємо природжений гумор. Жарти й одеський вогник присутні в нашій внутрішній роботі. Як же без них?! Але продукція, яку ми виробляємо, без вкраплень гумору. Це – європейська стабільність і практичність.

- Які маєте плани на 2019 рік?

- Наша компанія на порозі великих змін. Їх відчують на собі всі, хто з нами співпрацює. Ми плануємо великий стрибок у просуванні. Суттєво розшириться асортимент. Можливо, з’явиться продукція , на яку ви давно чекали. Зрештою, нехай це буде сюрпризом.

 

Матеріал підготовлено командою BABY EXPO, Childrens Fashion Fair

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки