---
Все буде Україна!

Власники компанії «ТАКО» Ґжеґож та Матеуш Трильські: «Усе що запланували – повністю зробимо ідеально та до кінця!»

19.11.2019
Власники компанії «ТАКО» Ґжеґож та Матеуш Трильські: «Усе що запланували – повністю зробимо ідеально та до кінця!»

ТАКО

м. Ченстохова, Польща 

Ten polski artykuł jest tutaj

Команда Baby Expo в теплій та дружній атмосфері спілкується із засновниками польської компанії ТАКО про розвиток виробництва дитячих колясок. ТАКО – це сімейний бізнес, у якому 30-річний досвід і традиції сформували всесвітньо відомий бренд. Історія про баланс між сімейними взаєминами та бізнесом на прикладі трьох поколінь. А дджерелом натхнення родина Трильських вважає Україну, звідки родом їхній тато, який і розпочав виробництво колясок.

DSC_0881.JPG

–       Що означає назва ТАКО? Це абревіатура чи є переклад цього слова?

Дуже мило, коли діти тільки вчаться говорити і намагаються повторювати за дорослими або сказати самостійно якесь слово, яке їм погано вдається вимовити. Мій син Матеуш, коли був маленьким, замість слова «тато» вимовляв «тако». Звідси й походить назва компанії.

–       Як розпочали бізнес? Чому саме коляски?

Мої батьки впродовж 15 років виробляли парасольки. Але розпочався потужний імпорт товарів з Китаю, і бізнес перестав бути прибутковим. Одного разу друг сім’ї запропонував виробляти дитячі коляски. Спочатку їх пробував робити мій тато в гаражі, а я почав займатися цим у більших масштабах. У 1998 році вироблялося близько 500 прогулянкових колясок-тростин щодня. Вже тоді до нас приїхали перші клієнти з України, які зацікавилися нашою продукцією. Зараз площа підприємства становить 25 тис. кв. м.

–       У вас сімейний бізнес. Це допомагає в кризових ситуаціях чи навпаки заважає?

Родинна компанія завжди допомагає в критичних ситуаціях – це набагато краще, ніж корпорація. Сімейний бізнес є невід’ємною частиною світової економіки. Європа більше відкрита для сімейних фірм, які передають свої традиції з покоління до покоління, налаштовані не на швидкий прибуток, а оцінюють бізнес у довгостроковій перспективі. Власники зацікавлені в тому, щоб зберегти те, що отримали в спадок, якомога довше залишатися на ринку і передати бізнес наступним поколінням.

DSC_0887.JPG

–       Який із продуктів є предметом гордості для компанії?

Одним із провідних наших брендів є JUNAMA. Він розвивається завдяки дистриб’ютору з України, який докладає багато зусиль для його популяризації. Бренд заснований у 2012 році, але популярність почав здобувати впродовж останніх трьох років.

Ми виділяємо чотири ключові етапи розвитку виробництва. До 1999 року – прогулянкові коляски-тростини, з 1999 по 2004 рік – коляски-трансформери. У 2004 році з’явилася Jumper, одна з перших моделей 2в1 у Польщі, яка змінила погляд на коляску як на транспорт. І нарешті, JUNAMA.

–       JUNAMA – це ж перші літери імен ваших дітей?

Так, моїх доньок звати Юлія та Наталія, а сина Матеуш. Діти надихають на те, щоб робити найякісніший продукт, виявляти турботу та любов за допомогою наших виробів. Сьогодні JUNAMA – це вже унікальний бренд з позитивними асоціаціями.

–       Чи долучаються доньки до роботи у вашій компанії або ж вас підтримує тільки Матеуш?

Молодша Юлія помаленьку займається магазином, усім, що пов’язано з роздрібною та інтернет-торгівлею. Наталія займається просуванням у Інстаграмі, знає відомих блогерів. Зараз вона ще навчається в університеті у Варшаві та міркує, куди рухатися далі. Дівчата їздять на кожну виставку, спілкуються з клієнтами.

–       Чи великий у вас штат працівників? Який їхній середній вік?

У нашому штаті близько 200 осіб – це тільки ті, хто працюють безпосередньо на виробництві. Є люди, які вже понад 20 років втілюють у життя наші ідеї. Середній вік близько 40 років.

DSC_0964.JPG DSC_0001.JPG

–       Як часто випускаєте нові моделі?

На вдосконалення існуючої моделі потрібно мінімум 3 місяці. Якщо йдеться про запуск цілком нової моделі – від 1 до 1,5 року.

–       Чи долучаєтесь ви особисто до розробок нових товарів або ж тільки погоджуєте фінальний варіант?

Я головний проектувальник, і займаюся дизайном від початку до кінця. Разом з Матеушем розробляємо найменші деталі, навіть замочки. Стараємося поділити бренди – Матеуш займається Invictus, а я відповідальний за ТАКО і JUNAMA.

–       Який темп виробництва? Скільки колясок виробляєте на місяць?

Близько 4–5 тисяч колясок, залежно від моделей. Окрім дитячих колясок, ми виробляємо інвалідні коляски, гойдалки, іграшкові колясочки, спальні мішки, автокрісла, парасольки та багато іншого. Весь цей асортимент ми постійно збільшуємо, змінюємо, вдосконалюємо.

–       Як змінилася технологія вашого виробництва за 30 років?

Виробництво протягом 30 років ставало все більш автоматизованим, завдяки чому ми збільшили швидкість виробництва коляски, а також підвищили якість контролю продукції. Автоматизація уможливила зменшення вартості деталей.

Ми стараємося створити якомога легший продукт, який буде повністю відповідати вимогам батьків. Сьогодні сталь замінили на алюміній, який є легшим та витривалішим. Сучасні пластикові елементи служать набагато довше за ті, що вироблялися 15–20 років тому. Ми вже не використовуємо колеса з камерами, які накачуються. Повністю перейшли на гелевий наповнювач, який добре амортизується, не знищується та важко пробивається.

–       Яким є механізм оцінки якості виготовленого продукту?

Виробництво коляски поділяється на кілька підетапів, і кожен із них підлягає контролю. Відповідальні особи на кожному етапі видають документи, які підтверджують перехід провіреного продукту на наступний етап виробництва. На фінальному етапі відбувається перевірка готового продукту. Всі продукти тестуються в незалежних лабораторіях на професійній апаратурі. В Європі є серйозний сертифікаційний орган TUV, і ми маємо продукти, які відповідають цим суворим вимогам.

–       Де ви закуповуєте сировину, зокрема тканини? Це теж польське виробництво чи імпортуєте?

Ми не працюємо з продуктами невідомого походження. Ми впевнені в матеріалах, які використовуємо. Практично все виробляється в Польщі. Свої продукти ми піддаємо контролю якості, бо Європа цього вимагає.

–       Яка вага коляски?

Вага залежить від моделі. Invictus на ультралегкій карбоновій рамі – 11 кг. Коляски з екошкіри важчі на 1,5 кг. Якщо ми використовуємо пластикову люльку, це буде +1–1,5 кг до ваги.

–       Чи зберегли ви зразок першої коляски?

У нас збереглася прогулянкова коляска-тростина. А от коляски, які вироблялися пізніше, «Юлія» і «Наталія», ні.

–       На який ціновий сегмент ви орієнтуєтеся?

На ціновий сегмент середній+. Це від 550 до 750 євро за коляску 2в1 , залежно від комплектації та моделі.

–       Скільки маєте магазинів у Польщі?

У Польщі наша продукція представлена у 250 великих магазинах. Це без урахування інтернет-магазинів та магазинчиків площею 50 кв. м.

–       До яких країн ви найбільше експортуєте власні вироби?

Мені здається, що немає країни, де б не були представлені наші продукти – або нами, або нашими партнерами. В усіх пострадянських країнах (Україна, Казахстан, Грузія, Азербайджан, Вірменія, Росія) наші вироби продаються впродовж багатьох років. Також експортуємо коляски до Канади, США, Македонії, Чорногорії, Іраку, ОАЕ.

–       Чи часто бачите власні вироби на батьківщині? А за кордоном?

Наші продукти я зустрічаю і в Польщі, і за кордоном. Коли їжджу на відпочинок, аналізую ринок. Я здавна мрію, щоб кожна десята коляска, яка їде берегом моря, була моя. Реалізувати цю мрію непросто через велику конкуренцію.

–       Як ви аналізуєте потреби батьків та дітей, щоб задовольняти їхні побажання?

Ми аналізуємо блоги, форуми, співпрацюємо зі школою для вагітних. Я слухаю, про що говорять мої продавці. Сам їжджу на дні відкритих дверей, розмовляю з клієнтами, питаю про їхні очікування, все записую. Також наші торгові представники заповнюють інформаційні анкети.

–              Чи не перешкоджає вам вторинний ринок і загалом тенденція до повторного використання речей?

Аніскілечки не перешкоджає. Це лише свідчить про те, що продукт дійсно якісний.

Надійні автомобілі служать близько 30 років. Так само і з дитячими колясками. Ми радіємо, що продуктом, який ми виготовляємо, можуть користуватися кілька поколінь.

–       Ви ведете сторінки в соціальних мережах. Наскільки це ефективний канал комунікації зі споживачем?

На початку сторінку в Фейсбуці вела зовнішня фірма. Сьогодні ми самі цим займаємося. Ми набагато краще знаємо наш продукт. Окрім того, надходить багато запитань від клієнтів, на які потрібно якісно та швидко відповідати.

Ще один ефективний спосіб реклами – івенти, де наші менеджери презентують продукцію та організовують конкурси. Також проводимо навчання продавців у магазинах з нашою продукцією.

–       Ви також маєте YouTube-канал…

Того, що на сьогодні ми робимо для YouTube-каналу, замало. Ми це усвідомлюємо і на перспективу плануємо його розвивати. А також використовувати більше відеоматеріалів, щоб цей канал став більш популярним.

–       Як часто ви берете участь у благодійних заходах?

Благодійна допомога – це не тільки фінансова підтримка. У м. Ченстохова є «Бджілки», яким ми допомагаємо вже 25 років. Це люди із вродженими генетичними вадами від народження до 40 років. Ми виробляємо для них багато продукції, запрошуємо на заходи.

На знак вдячності вони дарують нам ялинкові прикраси, зроблені власноруч. Це для них дуже важко й важливо, тому такі подарунки є особливо цінними. Я зберігаю їх усі.

Також часто допомагаємо дітям. Нещодавно недалеко від нас народилися п’ятернята – ми допомогли родині з продукцією. Продовжуємо співпрацювати з «Вікном життя» – це спеціальне місце для добровільної відмови від немовлят без підписів та документів. Допомагаємо настільки, наскільки для нас це можливо.

–       У вас багато нагород та відзнак. Чи сприяє це підвищенню попиту? Чи для споживача більш важливі функціонал, дизайн, ціна?

Для споживача важливо все: функціонал, дизайн і ціна. Ми приділяємо велику увагу саме безпеці, адже це головне у виробництві дитячої продукції. Тканини, фарби та пластикові елементи не містять важких металів і відповідають стандартам Євросоюзу. Уся продукція сертифікована.

–       Дуже хотілося б почути про ваших партнерів з України. З чого все почалося?

В Україні ми маємо двох офіційних дистриб’юторів – AIR Baby та Babyhit. Вони не є конкурентами, а навпаки підтримують дружні стосунки. У кожного свої торгові марки. AIR Baby – це партнери, з яких треба брати приклад. Вони приїхали до нас років зо п’ять тому та купили дві коляски. Три місяці тому я поїхав до них у гості, і тепер можу з упевненістю сказати, що це чудові дистриб’ютори. Холдинг компаній BABYHIT, який був заснований в 2001 році, вже протягом 18 років широко відомий на території України як оптовий продавець товарів для дітей. За цей час компанія зарекомендувла себе як надійний постачальник, який задовольняє потреби клієнтів і покупців.

–       Наскільки ефективна для вашого бізнесу участь у виставках?

Для нас велике значення має відкриття ринку збуту і пошук нових дистриб’юторів, а для дистриб’юторів – пошук нових клієнтів. Також має значення місце проведення, куди всі клієнти будуть готові приїхати. Ділова програма виставок також відрізняється насиченістю та різноманітністю актуальних тем. У будь-якому разі – це активна популяризація бренду.

Junama 3.jpg

–       Які ваші відгуки про виставку Baby Expo?

Ви хороші організатори, багато контактуєте з клієнтами. Таке побачиш у небагатьох країнах. Коли знаєш організаторів, то до них хочеться повертатися. Приїжджаємо цілими родинами, навіть з маленькими дітьми. Ми завжди з теплом згадуємо виставку в Україні, з позитивом і з особливим блиском в очах.

Tako 1.jpg

Матеріал підготовлено командою BABY EXPO

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки