---
Все буде Україна!
Повернутися назад

ПІДСУМКИ BABYEXPO 2018. ІНТЕРВ'Ю З КЕРІВНИКОМ ЗАХОДУ НАТАЛІЄЮ ФІДОРЕНКО

21.05.2018

(Стаття написана за ініціативи Української асоціації індустрії іграшок УАІІ.)

Наталія Фідоренко, керівник щорічного Міжнародного форуму товарів для дітей BabyExpo розповіла Українській Асоціації Індустрії Іграшок (надалі – УАІІ) про підсумки проведення виставки 3-6 квітня 2018 року, про розвиток дитячої іграшки в Україні, існуючі проблеми ринку індустрії, про умови проведення виставки в 2019 році.

Вашу місію як керівника Міжнародного форуму товарів для дітей не можливо недооцінити. Що найбільше Вам подобається у Вашій роботі? 

Організацією виставкових заходів я займаюсь вже понад 22 роки, а BABY EXPO з самого початку. Розпочавшись із маленької експозиції, сучасна BABY EXPO стала Форумом, що об’єднує три спеціалізовані експозиції та тематичні бізнес-заходи. Це результат самовідданої праці всього колективу АККО Інтернешнл.

Виставка поступово розвивалась разом із нашими учасниками, набираючись досвіду і навичок. Приємно відзначити, що і серед сьогоднішніх експонентів є провідні компанії – лідери ринку, для яких BABY EXPO стала першою сходинкою до успіху. Дуже тішить збільшення чисельності вітчизняних виробників, які сьогодні пропонують власну продукцію на світових виставках.

Мабуть це і є найбільш приємним в роботі виставковців – бачити успіхи учасників, прогресивні зміни на ринку і відчувати, що і ми причетні до цього. Саме тому я з задоволенням виконую свою роботу, спостерігаючи за розвитком індустрії дитячих товарів в Україні і намагаючись бути в авангарді.

Дитяча іграшка в Україні дійсно стала набагато якіснішою та різноманітнішою. Чи можете поділитися враженнями журі при виборі кращої іграшки в цьому році? 

Так, вірно. Сьогодні на українському ринку представлений великий асортимент різноманітніших іграшок, в тому числі і провідних світових брендів. Українському виробнику важко конкурувати з ними, і тим більше ми цінуємо їх відвагу і наснагу займатись виробництвом в нашій країні. Саме для підтримки вітчизняного виробництва і був започаткований 15 років тому конкурс «Краща іграшка». Цього року на конкурс було подано 43 зразки різноманітної ігрової продукції. Якщо на початку в конкурсі переважали м’які іграшки, то де далі українські іграшки стають більш технологічними. Члени експертного журі відзначити, що виробники почали вкладати кошти в обладнання та технології. До речі, крім визначення переможців і нагородження дипломів, наші експерти дають також корисні поради щодо вдосконалення наданих на конкурс зразків.
Тому і іграшки стали якіснішими і цікавішими, чому ми щиро раді.

Вже 22 роки як в Україні проводиться щорічний Міжнародний форум товарів для дітей. Як змінюється динаміка кількісного складу учасників та від чого вона залежить?

Станом на сьогодні постійних компаній-учасників, які з року в рік беруть участь у виставці, близько 30-40 відсотків. Раніше цей показник був вище, і взагалі до 2014 загальна кількість учасників була більше. На мою думку, основною причиною стали події 2013-2014 років: кримські підприємства залишилися поза межами Україні і не мають сьогодні можливості брати участь, деякі компанії з Донецької та Луганської областей припинили свою діяльність, деякі – змінили сферу бізнесу. Тільки з 2017 року ми відчули позитивну динаміку змін.

Щорічний Міжнародний форум товарів для дітей є надзвичайно значущою подією в індустрії дитячих товарів. Що Ви можете сказати про участь в виставці іноземних компаній? Їх кількість збільшується чи зменшується?

На присутність іноземних компаній в наший виставці теж дуже впливає як політична, так і економічна ситуація в Україні. У 2013 році була найбільша кількість іноземних компаній серед учасників з Польщі, Італії, Франції, Іспанії, Китаю, Туреччини, Росії. А у 2014 році – був сильний спад. Так іноземці відреагували на події в Україні. І лише з 2017 року ми почали спостерігати тенденцію їх повернення.

Мені відомо, що було зафіксовано факт присутності серед учасників виставки таких, які виставляли до широкого загалу контрафактну продукцію. Прокоментуйте, будь ласка.

Так, такий факт мав місце. З цього приводу до нас, як організатора, звернулись представники зацікавлених компаній. Разом ми робили попередження та вимагали прибрати подібну продукцію з полиць експозиції. Хоча попередньо, до початку виставки, я особисто попереджаю учасників, що контрафакт представляти на виставці заборонено, але, ми не можемо заздалегідь відслідкувати цю продукцію і перешкодити її демонстрації. Контрафакту може бути 1-2 позиції серед величезного асортименту, представленого на стенді.

Я завжди готова співпрацювати із контролюючим службами виробників та ліцензійних дистриб’юторів для уникнення таких ситуацій. Можливо, наступного року разом з УАІІ ми розробимо методи попередження появи контрафакту на виставці. В будь якому випадку, спільними зусиллями ми повинні домагатись ведення чесного бізнесу й становлення цивілізованого ринку дитячих товарів в Україні.

З якими труднощами Ваша компанія мала справу при організації виставки в цьому році?

Організація такого роду та масштабу подій – річ сама по собі не з легких. Є багато проблемних питань, з якими доводиться мати справу при організації щорічної виставки.

Найважливішим і найскладнішим питанням є процедура бронювання необхідних термінів та площі у власників виставкового центру.

Існує два сезони пожвавлення ділової активності: зимово-весняний (лютий-квітень) та осінній (вересень-листопад), саме в ці строки і мають проводитись виставки. До того ж, в Києві бракує приміщень для проведення масштабних виставкових заходів.

Так сталося, що в цьому році Київ залишився лише з одним виставковим центром (Міжнародний виставковий центр), і організатори різних виставок виборюють право опинились на цьому майданчику у найкращий термін.

Саме тому у 2018 році виставка Baby Expo вимушено змінила свої дати проведення і опинилася в період між Великодніми святами, що вплинуло на відвідуваності виставки.

Чи є в Києві інші альтернативні місця для проведення подібних заходів?

Однозначно немає. Таких приміщень, щоб задовольнили площею хоча б в десять тисяч квадратних метрів, в Києві більше не має. Крім того, необхідні під’їзні шляхи, велика площадка для паркування і багато іншого.

Які строки подачі заявок на участь у виставці 2019 року? Коли стануть відомі дати та інші суттєві умови участі?

Ми маємо надію на резервування останнього-передостаннього тижня березня 2019 року і плануємо почати формування експозиції наприкінці жовтня 2018 року. Тому листопад та грудень 2018 року – оптимальні строки, коли треба подавати заявки та визначитись з місцем розташування стенду для великих компаній. Сподіваємось, що вже у вересні будуть відомі дати проведення виставки, про що ми повідомимо Президента та членів УАІІ.

3 квітня 2018 року в рамках Форуму Президентом УАІІ була проведена презентація «Світові тренди та як вони впливають на український ринок іграшок». Ви безпосередньо спілкуєтесь з учасниками форуму. Які на Вашу думку теми можуть зацікавити учасників наступних Форумів?

Так, інформація представлена в презентації була дійсно актуальна та цікава.

Учасники та відвідувачі виставки — в основному представники роздрібної та оптової торгівлі. На мою думку, інтерес можуть викликати теми з мерчендайзингу, продаж, управління магазином, навчання та мотивації персоналу.

Які поради Ви можете дати учасникам виставки в 2019 році?

Всіх учасників прошу та акцентую особливу увагу: готуйтесь до участі у виставці заздалегідь і будьте активними!

А також готуйте своїх клієнтів – інформуйте їх про те, що з вами можна зустрітись на виставці.

Приверніть до себе увагу — проведіть на виставці демонстрацію, шоу, розіграш, презентацію, тощо.

Зі свого боку ми надаємо безкоштовно для всіх учасників можливість розміщення інформації про новинки продукції, проведення акцій на наших ресурсах: сайті, сторінці у фейсбук, у щотижневих електронних розсилках виставкового дайджесту.

Ми завжди готові до плідної співпраці, не вагайтесь – звертайтесь до нас із своїми пропозиціями та побажаннями. Наша мета бути вам корисними.

http://uaii.org.ua


Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки