---
Все буде Україна!

ТМ «Така Мака»: «Найцінніша нагорода – визнання»

13.11.2019
ТМ «Така Мака»: «Найцінніша нагорода – визнання»

Вони молоді, креативні та прогресивні. Лише рік тому, влітку 2018-го, вісім засновників ТМ «Така Мака» з’явилися зі своєю продукцією на вітчизняному ринку й одразу заявили про себе на повний голос.

Цьогоріч виробники настільних дитячих ігор уперше брали участь у BABY EXPO, пропонуючи партнерам якісну продукцію за доступною ціною. А в конкурсі вітчизняних виробників «Краща іграшка 2019» отримали одразу 4 дипломи.

Що сприяло стрімкому злету компанії? Яка її місія, цілі, завдання? Про це розповідає директор ТМ «Така Мака» Ігор Шийко.

Перед стартом

Перш ніж створити компанію, ми детально проаналізували ринок настільних ігор та намагалися зрозуміти, які нам необхідні інструменти та засоби. Частина нашої команди мала тривалий і успішний досвід роботи у поліграфії, інша активно займалася дизайнерською, художньою роботою. Чим глибше ми занурювалися в дослідження, то більше ми бачили, що продається багато товару низької якості. Часом – коробка з повітрям: ігрове поле і 2–3 кубики за роздрібною ціною 150 грн. Це точно не те, що сучасний споживач очікує. А якісних український ігор було дуже мало. Переважна більшість якісного продукту – це ігри іноземного виробництва, а вони, звісно, неймовірно дорогі.

На той час в Україні було шість-сім виробників дитячих настільних ігор, тоді як у Польщі понад 150, у Німеччині, Франції, Італії – ще більше. Звідси і зародилася ідея створення компанії з випуску якісного продукту за доступною ціною для споживача. Ми вже чітко знали, що це має бути виробництво з повним циклом усіх процесів: зародження ідеї, створення механіки, тестування, дизайн, ілюстрації, виробництво, друк і подальша реалізація.

Нас підтримали

Зробити своє, якісне, але в середньому ціновому сегменті – таким був задум. Власними міркуваннями поділилися із знайомими і були приємно здивовані, як багато людей нас підтримали.

Всі розуміють, як сьогодні цифрові гаджети заполонили простір та щодня відбирають час для необхідної комунікації дітей зі своїми батьками, родичами, ровесниками, друзями. Настільна гра безсумнівно має всі шанси стати саме тим потрібним інструментом у гармонійному розвитку дитини чи підлітка.

Настільна гра розвиває інтелектуально, заставляє спілкуватися, придумувати певні стратегії, розробляти додаткові сценарії, зрештою, вчитися програвати. Тобто дитина стає більш розвиненою, комунікабельною. Це по-перше.

По-друге, ми виявили, що багато людей креативлять, придумують ігри і не знають, як їх реалізувати.

У нас виросли крила. З колегами проговорили деталі майбутнього виробництва, окреслили критерії якості. Так із команди однодумців у липні 2017 року було створено компанію.

Про місію і завдання

Наша місія – бути якісними виробниками і не повторювати ігри. Як жартуємо поміж собою, не бути 357-м виробником гри «Монополія». Якщо гра, то ідея – з нуля.

Це тривалий і затратний процес. Потрібно продумати механіку, вирізати гру на папері, спробувати пограти, намалювати певні ескізи, придумати назву, надрукувати і ще раз протестувати у фокус-групі та, враховуючи її зауваження, внести правки і віддати у друк.

Наприклад, свою першу гру «Несміянка» ми робили аж понад 6 місяців. Хоча, на виставці Spielwarenmesse у Нюрнберзі, куди ми їздили розвідати чим дихає європейський і світовий ринок, у однієї відомої французької компанії дізналися, що на розробку хорошої гри вони витрачають цілісінький рік. А ми за рік зробили майже вісім ігор.

Така Мака

Чому така назва? Створена нами фокус-група запропонувала близько 120 варіантів. Назва «Така Мака» нічого не означає, але вона милозвучна, має емоційну зачіпку і запам’ятовується.

Під час розробки логотипу хлопці запропонували «Таку» і «Маку» представити як хлопчика і дівчинку, які їдуть на єдинорозі. Дітям потрібне відчуття казки і чогось чарівного.

Як ми стартували

Якщо двома словами, то з третьої передачі.

Рік довелося витратити на розробку ідей. Нас не було видно та чутно. А влітку 2018-го вийшли на ринок і одразу поїхали на виставки. Отримали велику кількість позитивних відгуків, і це нас стимулювало до нових ідей і обсягів. Дуже добре спрацювало сарафанне радіо, і на 80% замовлень ми вже мали дзвінки. Тобто, не завжди ми дзвонили і пропонували, а нам дзвонили, нас знаходили і замовляли.

Про колектив

До складу нашої команди входить багато осіб. Це не означає, що всі щодня заповнюють офіс. Маємо майже 10 дизайнерів, бухгалтерів, юристів. У компанії нашого основного підрядника з виробництва і друку працює понад 40 осіб, частину з яких я вважаю вже і нашими працівниками. Але ядро – вісім засновників, які щодня на вістрі життя.

Віддалено працюємо з людьми, які займаються психологічним розвитком дітей: вчителями, керівниками дитячих гуртків, психологами (навіть один із восьми наших засновників – психолог). Бо не відчувши атмосферу дитячого колективу, ми б не дізналися, чим дихає ринок і які потреби у дітей.

Тісно співпрацюємо з творчими людьми, яких не «вантажимо» рутинною роботою, а користуємося, час від часу, їхніми порадами, підказками. Вони тестують наші ігри, додають роботі «живинки».

До творчої співпраці!

Ми не лише розробляємо власні ідеї, а й залучаємо до співпраці людей, які придумали гру. Якщо їхня філософія співзвучна нашій, пропонуємо підписати авторський договір на її реалізацію. Так, наприклад, гра «Сіміно» – продукт співпраці з автором Сергієм Сідуном.

Тісно співпрацюємо з дуже популярним сьогодні Українським Католицьким Університетом. Там розумні, ментально розвинені молоді люди: цікаві та креативні. Вони допомагають розробляти ідеї і тестувати ігри.

Маємо також 3 гри, розроблені для найменших діток директоркою однієї зі львівських приватних шкіл Ольгою Гісь. Нам дуже їх бракувало, бо мали лише ігри для дітей віком від 6 років.

Тестуємо на власних дітях

Коли придумуємо гру, одразу поспішаємо додому, щоб протестувати на власних дітях. Це найправдивіше тестування, бо кожен з батьків якнайкраще знає свою дитину, найточніше вловлює її реакцію й оцінює результат.

У правовому полі

Ми працюємо виключно у правовому полі з дотриманням усіх санітарних норм, пропонуючи споживачу якісну і безпечну продукцію. Коли розробляємо перший зразок, подаємо заявку до ДП «Укрметртестстандарт» на відповідність гри вимогам технічного регламенту. Споживач бере в руки коробку й одразу помічає трилисник. Це і є знак якості.

Рідною мовою

ТМ «Така Мака» випускає ігри виключно українською мовою. Здавалось би, що ми цим трохи звужуємо свою аудиторію, але з іншої сторони пишаємося, що ми робимо хороший україномовний продукт. Для людей, які спілкуються російською, буде корисно попрактикуватися в українській – нібито граючись.

Охоплюємо регіони

Коли ми починали працювати, то логістику спрямували лише на Західну Україну: Львівську, Рівненську, Франківську, Тернопільську, Хмельницьку області. З часом перейшли до Центральної України: у Київ, Київську, Дніпропетровську, Харківську області. Вивчили ринок Одещини і побачили, що покупець більше орієнтований на російськомовну продукцію, тому заохотити його до україномовної буде непросто. Але, спостерігаючи за результатами продажів у Києві, розуміємо, що бар’єрів немає. Ми зростаємо, і це хороший стимул для розширення горизонтів!

Себе показати…

Двічі ми були на виставці у Нюрнберзі як відвідувачі. Причому, перший раз попросили одного з наших партнерів, який був учасником, виставити наші ігри на своєму стенді. Ми тоді мали лише 4 одиниці продукції, але й вони зацікавили іноземні компанії. Це вселило надію. Зараз маємо 10 ігор, та ще 5 отримаємо з друку до свята св.Миколая.

Іноземні компанії, зацікавлені у нашій продукції, вважають, що вона європейської якості. Тому в наших найближчих планах – вихід на зовнішній ринок. Також плануємо і експорт ігор з-за кордону на договірних умовах, щоб локалізувати їх в Україні.

Про сировину

Із чим нам насправді пощастило – це з сировиною та з ілюстраторами. Маємо хорошого партнера «Диз-Арт», з яким плануємо подальшу співпрацю на довгі роки. Вся сировина в них сертифікована, хоча бездоганну якість видно і неозброєним оком.

Жодного разу ще не траплялося, щоб, коли ми гнали тираж, наш підрядник сказав, що у нас немає паперу чи картону. Нам це дає можливість бути гнучкішими та вільнішими на ринку. Коли якась мережа магазинів хоче мати, приміром, через тиждень 100 чи 1000 примірників гри, ми точно знаємо, що виконаємо замовлення в зазначений термін.

Мотивація до співпраці

Вагомий аргумент у мотивації до співпраці – завантаження працівників. Це стосується і видавництва, і дизайну. Що ж до партнерів з реалізації, то ми даємо хорошу ціну з хорошою націнкою для продавця.

Наші ігри добре реалізуються. Приємно бачити, що в магазинах на передніх полицях виставлений саме наш товар. А продавці кажуть, що багато клієнтів приходять саме по «Така Мака».

Ми не відчуваємо в Україні гострої кризи, про яку так багато говорять. Часто люди просять не дешеву підробку, а оригінал гри, хоча він і суттєво дорожчий. Це свідчить, що зацікавленість у хорошій грі зараз зростає і можливість придбати її щоразу збільшується.

На BABY EXPO

Цьогоріч ми вперше брали участь у виставці та вперше відчули себе повноцінними гравцями ринку. Ми – «в обоймі», нас знають не лише наші споживачі, а й наші конкуренти. Ми побачили, як оформлюють стенди, як позиціонують свою продукцію наші партнери.

Ми виставлялися у звичайному боксі, який на перший погляд не привертає уваги, але у нас були люди. Завжди. Ми отримали неабиякий емоційний сплеск і мотивацію до роботи.

У конкурсі вітчизняних виробників «Краща іграшка 2019», який передував виставці, ми вибороли одразу чотири дипломи. Це – наші здобутки.

Для нас не самоціль – заробити мільйон гривень. Наша мета – забезпечити дітей і їхніх батьків цікавими іграми, які були б їм доступні та корисні. Щоб люди відчули, що вітчизняний виробник – це круто. Це для нас є найбільшою мотивацією.

Матеріал підготовлено командою BABY EXPO

Слідкуйте за нами:

стати учасником виставки